FOLLOWERS

Pergi Tanpa Alasan V2015 - Bab 3

RENUNG skrin komputer, nampak wajah Rihana. Belek-belek dokumen, nampak senyuman Rihana. Dongak kepala ke atas juga nampak Rihana. Akhirnya Hakim mengeluh sendiri.
        Sudah angaukah dia?
        Tidak mungkin. Rihana hanyalah tempat untuk dia bersuka ria. Mungkin sebab masih belum dapat apa yang diidamkan, makanya dia jadi macam orang kemaruk.
        Handphone di atas meja dicapai. Mahu menghubungi wanita itu tapi, belum sempat menekan nombor Rihana, tiba-tiba saja ada WhatsApp yang masuk. Dari  si dia
         
             ‘Hakim.... I demam.’
         
        Hah?
        Badan Hakim terus menegak. Jam di tangan dijeling sekilas. Sekejap lagi dia ada meeting. Tapi, antara meeting dan Rihana, dia pilih Rihana.
        Tanpa lengah, dia bergegas ke kondo tempat Rihana menginap.
        Melihat Rihana yang membuka pintu menyambut kedatangannya, mata Hakim bagaikan tidak pandai untuk berkelip. Baju tidur kain satin bertali halus warna biru turquoise paras lutut yang Rihana pakai itu buatkan badannya seram sejuk menahan gelora di dada.
        “You kenapa sayang?” Hakim raba dahi Rihana.
        Panas! Rasa ghairahnya terus bertukar risau.
        “I demam. Roomate tak ada, balik kampung.” Rihana seakan merengek.
        Langkahnya diatur masuk diikuti oleh Hakim di belakang. Tanpa sepatah kata, Rihana terus merebahkan badannya ke sofa panjang di ruang tamu dengan mata yang sudah terpejam rapat.
        Melihat baju tidur Rihana yang terselak ke atas, Hakim telan liur berkali-kali. Tengok Rihana yang begitu, dah macam nampak ayam panggang Kenny Rogers. Sangat menyelerakan. Nasib baiklah waktu itu Rihana kelihatan lemah sekali. Jika tidak, memang sudah habis dia kerjakan.
        Tak tahu kenapa, dengan Rihana dia akan bertukar menjadi lelaki baik-baik yang selalu mendengar kata. Kalau Rihana kata tak boleh, dia tak akan buat. Apa saja yang tersebut di bibir Rihana, semuanya dia akan lakukan. Dia rasa satu kepuasan bila dapat membuatkan Rihana gembira dan bahagia.
        Bila difikirkan, memang satu kegilaan yang sangat kronik. Bukan saja kronik, kalau dibawa ke hospital pun, rasanya semua doktor akan angkat tangan sebab tak berani nak ambil kes dia. Parah yang hanya menunggu masa untuk menamatkan riwayat.
        “Rin, you dah makan ubat ke belum ni?” Hakim duduk mencangkung. Tangannya meraba dahi dan juga leher Rihana. Terasa membahang panas.
        Rihana hanya mengangguk tanpa membuka mata.
        Melihat keadaan itu Hakim terus mencempung tubuh si gadis masuk ke dalam bilik. Sebaik diletakkan ke atas katil, dia lihat Rihana menggigil. Pantas diselimutkan dan dipeluk erat dengan harapan kesejukan Rihana dapat dikurangkan.
        Apabila nampak keadaan sudah reda, Hakim bergerak ke dapur. Satu kegilaan lagi, dia sanggup memecahkan rekod menyinsing lengan baju memasak bubur untuk Rihana. Kalaulah mama dia tengok dia memasak begitu, mahunya pengsan lima kali.
        “I tak nak makan bubur...” Rihana merengek apabila dikejutkan untuk makan setelah bubur masak.
        “Habis tu you nak makan apa? Kena makan sikit sayang, bagi ada tenaga. Perut tu, kalau kosong nanti masuk angin.” Hakim memujuk. Dah rupa macam suami mithali memujuk isteri yang sedang sakit. Walhal, perkenalan mereka masih terlalu singkat untuk diukur dengan perhatian yang sebegitu.
        “I rasa nak makan ayam panggang...” Rihana merengek lagi. Kepalanya direbahkan ke bahu Hakim.
        Wah! Tinggi sungguh selera. Sakit-sakit macam ni pun nak makan ayam panggang.  Tapi, Hakim senyum senget. Baru dia tahu rupanya Rihana sangat manja apabila sakit.
        Okey! Dia kembali ke dapur. Nasib baik ada ayam dan ada Internet. Buat pertama kali dalam hidup, dia masak ayam panggang ikut resepi di Internet. Nak kata sedap sangat tak juga tapi bolehlah untuk dimakan.
        Yang membuatkan dia sangat suka apabila Rihana makan habis ayam yang dipanggangnya. Satu kebetulan yang sangat istimewa, selera Rihana sama dengan seleranya, suka makan ayam dan daging yang digril atau dipanggang.
        Duduk bersila di atas katil menghadap satu sama lain sambil saling menyuap, terasa cukup indah. Tubuh Rihana sudah berpeluh tetapi entah kenapa, dalam keadaan begitu pun, hidungnya kata Rihana wangi saja. Dalam keadaan Rihana yang sakit dengan rambut yang kusut begitu, matanya kata Rihana sangat cantik.
Entah ilmu apa yang Rihana pakai sehingga dia jadi begini. Peliknya, berdepan dengan Rihana, boleh buat dia jadi hilang taring kejantanan

No comments: