FOLLOWERS

Cerita Hujung Minggu

Sabtu, aku dan hubby ke sekolah anak-anak untuk ambil 'report card'. Apa yang buatkan aku tersenyum apabila bersembang dengan cikgu kelas, selain dari bercerita tentang prestasi mereka, ada juga terselit komen tentang novel..hahahaha..
Al-kisahnya pada hari guru yang lepas, anak-anakku beria-ia meminta novel MB untuk dihadiahkan kepada guru mereka. Nak tahu apa yang cikgu tu cakap?
"Saya menangis berkali-kali baca novel tu sampai suami perli saya...baca novel pun boleh nangis.."
"Tapi saya ada cakap dengan Faiz bila dia dapat B dalam subjek BM...'maknya pandai menulis sampai boleh buat novel tapi anaknya, buat karangan ayat tergantung-gantung'...ish! saya bimbang takut dia turun kelas...sayang sebab duduk kelas budak-budak pandai dan bercampur dengan mereka banyak kelebihannya."
Aduhhh.... aku turut bimbang bila dengar cikgu bagi komen begitu. Dua-dua anakku memang lemah dalam BM. Rasanya dah sehabis daya aku berusaha, hantar tuisyen dan ambil personal tutor tapi ternyata bakat tidak semestinya diwarisi....

Petangnya pula, kami ke Mines Wonderland menonton Transformer. Dah lama janji dengan anak-anak dan tiket pun hubby dah beli 2hari lepas.
Mulanya mengantuk juga sampai aku hampir terlelap tapi dah tengah cerita tu baru teruja. Kesimpulannya cerita tu memang best laaa...




Ahad pula aku saja menyibuk ke pesta buku Alaf. Sempat juga beli beberapa buah buku termasuklah buku si cilik Damya Hana - Ilham Hati. Dan sempat jugalah lepak dan bersembang dengan Kak Eka dan Pokcik Mersik.....

Salah satu buku yang aku beli


Sempat bergambar kenangan bersama Kak Eka

No comments: