FOLLOWERS

Warkah Buat Katrina

Warkah biru dari Razak Ashraf itu aku buka perlahan. Melihat sampulnya saja air jernih sudah bergenang memenuhi kelopak mata apatah lagi untuk membacanya. Dia kini sedang terbang jauh meninggalkan aku sendirian di bumi Malaysia ini.

Katrina....
Katakanlah sejarah menjadi saksi cinta kita, Taj Mahal sekali pun tidak akan mampu menandingi keindahannya.
Katakanlah hati ini mampu dilihat, semua perkataan yang tercipta tidak mungkin mampu menggabarkan seluruh rasa yang terkandung di dalamnya.

Katrina....
Biarpun lautan itu tak terduga dalamnya, cinta di hati ini lebih dalam dari itu. Biarpun mentari itu tak tercapai tingginya, perasaan di hati ini lebih tinggi nilainya. Andai semua itu belum cukup untuk meyakinimu, apa lagi yang terbaik selain dari itu?

Katrina.....
Mengenalimu adalah sesuatu yang indah pernah terjadi dalam hidupku. Menyintaimu merupakan perkara pertama dan terakhir yang ingin aku lakukan sepanjang hidup ini. Andai itu belum cukup untuk memberi bahagia di hatimu, apa lagi yang kau inginkan dariku?

Katrina....
Bahagia itu pelbagai jalannya tetapi untuk diri ini, bahagia itu hanyalah satu.... bersamamu selamanya.
Menyebut namamu, mendengar suaramu, melihat senyummu, Akulah manusia paling bahagia di bumi ini.


Aku terus menangis di situ. Terasa ingin saja aku terbang mengejarnya dan ingin kunyatakan padanya bahawa aku juga terlalu menyintainya. Dialah manusia pertama yang mengenalkan aku pada indahnya sebuah perasaan.....

Bersambung....

3 comments:

Anonymous said...

salam kak hani,

lawalah akak dah pakai tudung sekarang ini.

bungasalju.

Hani Fazuha said...

Salam bungasalju...ada org cakap macam da tua 8 tahun...hahaha...

Anonymous said...

tak adalah tua sangat... alhamdulillah akak dah bertudung.
bermakna cantik di mata saya tak mungkin cantik di mata orang lain.
tapi yang penting suami sayang dan suka. tak gitu kak hani?

bungasalju.