FOLLOWERS

Kegawatan Ekonomi Global....

Aku bukan pakar Ekonomi dan tidak layak untuk bercerita perihal Ekonomi tetapi, aku nak 'perasan pandai' dan nak bercerita tentang Kegawatan Ekonomi Global buat pertama kalinya dalam blog aku ni.

Ini cerita benar, bukan cerita rekaan. Sepanjang menjadi seorang pekerja, aku tak pernah menghadapi saat-saat kritikal seperti hari ini.

Mulanya aku anggap ini hanyalah bersifat sementara dan tidak akan menjejaskan banyak perkara tetapi melihat ramainya orang di luar sana yang telah diberhentikan kerja dan datang mencari kerja, aku mula mengerti bahawa masalah ini memang global, bukan hanya pada sesetengah syarikat saja.

Hari ini, apabila ada seorang pekerja yang telah berhenti kerja dua bulan lepas datang mencariku dan merayu dengan titisan air mata agar aku menolongnya mendapatkan kerja, aku jadi ingin menangis sama.

Hari ini juga aku belajar sesuatu, 'Apa yang sedang berada di dalam genggaman, jangan sesekali dilepaskan andai kita belum pasti apa yang akan menanti kita di depan sana.'


.

No comments: