FOLLOWERS

Cuti..Cuti.. hari kedua

Dari Kemaman, seawal jam 8 pagi kami bertolak ke Kuala Trengganu. Kami memang dah booking hotel awal-awal sebab musim cuti sekolah memang susah nak dapat hotel kat KT tu.

Masa check in, aku suruh hubby tanya ada wifi ke tak. Nak tahu apa staff dia cakap?
"Wifi ada tapi kena bayar, satu jam rm10."
Aku nga hubby saling berpandangan. Kat KL, kedai mamak pun ada wifi free. Kat rumah aku ada wifi prepaid, rm10 boleh online sampai 12 jam.

Aku terus cakap nga hubby tak nak duduk situ. Hotelnya Grand tapi...mmmm...,malas nak cakap.

Hubby aku terus bersoal jawab nga reception tu. Dengan muka tak malunya aku suruh hubby aku cancel dan ambil balik deposit. Dengan wajah sombong dan berlagaknya, perempuan reception tu cakap "tak ada masalah."

Kami terus blah dan cari hotel lain. Akhirnya pilihan terakhir, duduk kat Permai Inn. Boleh tahan la... dekat aje dengan pantai Batu Burok.







SEPETANG DI PANTAI BATU BUROK

Aku dah lama tak kena angin laut. Petang yang indah itu, kami lepak kat Pantai Batu Burok. Cantik sungguh pemandangannya dan meriah dengan orang ramai yang tengah main layang-layang.









Esok, kami akan bertolak ke Kelantan..(Kampung akulah tu). Mak aku dah beberapa kali telefon dan mulai esok hingga minggu depan, aku bertapa kat kampung. Perhatian! kat sana tak ada internet dan aku akan offline sehingga minggu depan.

Jumpa lagi.

1 comment:

crystal said...

dapat jumpa fatin nabila ke? syoknya dapat hirup angin pantai.
indahnya nikmat alam.