FOLLOWERS

Sekitar Kemeriahan PBAKL 2011 (22/4-1/05)

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur telah bermula pada 22 April yang lalu dan inilah kali kedua aku terlibat dalam pesta buku terbesar yang diadakan sekali setiap tahun.

Meriah! itu yang dapat aku simpulkan selama 2 hari bertugas di sana. Walaupun hanya 3 jam utk setiap hari, rasa seronok sangat. Jumpa dengan rakan penulis yang sudah lama tidak bertemu dan juga beramah mesra dengan pembaca2 tegar yang datang dan tidak pernah jemu memberi sokongan.

Hari pertama aku bertugas bersama Kak Norzalina Nordin dan beberapa penulis baru dan juga lama dari buku prima termasuklah Kak Indah Hairani, Nor Dhuha dan juga Liza Nur. Hari kedua pula bersama Kak Anis dan Ayu Emleda. Selepas bertugas sempat juga beramah mesra dengan Kak Meen, Hezzy yang datang memeriahkan lagi suasana dan juga Kak Haiza(kakakku yg Cumel)

Pengalaman paling manis apabila ada seorang makcik(seorang pembaca tegar novel2 melayu) yang begitu excited tatkala bersua muka dengan aku. Dia siap bawa buku HSC dari rumah untuk aku tandatangan. Katanya ini kali pertama dia datang ke pesta begini kerana anaknya yang begitu bermurah hati menawarkan diri untuk membawanya bertemu denganku. Oh! terharu. Mulanya dia salam dan pegang2 tangan aku sebabnya kami di pisahkan oleh meja. Lepas tu dia kata nak bergambar dan aku keluar dari tempat duduk. Masa tu dia terus peluk aku, pegang muka aku dan cium2 pipi aku beberapa kali. Katanya, dia baca buku aku berulang kali tanpa jemu.
Ya Allah..aku tak tahu nak cakap apa, terharu sungguh2. Sejuk rasa menjalar ke hati. Masa tu aku dah sebak semacam tapi bila dia kata aku comel, terus aku ketawa. Ada ke macam aku ni comel..hahahaa...

Lepas tu dia pergi beli buku then aku nampak dia datang balik bawa buku Ayu Emelda yang duduk sebelah aku untuk dapatkan tandatangan. Tapi aku tengok, takde pulak dia peluk cium Ayu bagai macam dia buat kat aku...sebab Ayu tak comel kot...hahaha jangan marah Ayu, aku gurau jer. Makcik tu pon cakap ko comel kan? dia siap cakap ko ni mesti orang kelantan sebab muka comel. Tapi bila aku cakap aku orang kelantan, dia pegang lagi tangan aku....kenangan tu aku akan ingat sampai bila2...


Ni salah seorang pembaca yang datang dari melaka semata-mata nak beli buku dan memriahkan lagi PBAKL 2011

Bergambar bersama Kak Indah Hairani dan salah seorang penulis buku Nur.

Bersama Kak Ina dan juga peminat novel, Kak Yan



Nilah makcik yang peluk dan cium2 aku tu. Beruntung dia dapat anak yang memahami sebab katanya, anak dia yg selalu belanja dia beli buku.


Yang kat depan tulah anak dia dan yang dia dukung tu cucunya. Yang pegang buku aku tu kawan dia yang datang bersama. Katanya, dia kenal kawannya tu kenal dan rapat kerana novel. tengok! novel juga boleh merapatkan silaturrahim sesama kita.

Hari kedua bersama Kak Sri Andalas, Kak Anis Ayuni, Ayu Emelda dan Iffa Zalia

Bersama Ayu, Kak Haiza Najwa, Hezzy Ara, Kak Meen dan Kak Anis.

Bersama pembaca tegar novel melayu, Tie Tinie, Jihan Rashid dan PA aku DLa Comee.(Tapi ari tu dah jadi terbalik, macam aku dah jadi PA dia, tolong bawakan buku yang dia borong banyak2 macam nak buat bekalan masuk hutan untuk satu tahun...hahaha..)

Yang kelakarnya, aku jumpa Tie ni depan kaunter cashir JS. Masa tu aku nak bayar buku yang Kak Meen kirim. Terkejut dengan pertemuan tersebut, kami masing-masing terjerit kuat sehingga abang yang jaga kaunter cashier tu terkejut sampai mengurut dada. Oh! macam orang tak betul pula aku masa tu. Malu sungguh!

8 comments:

hajar said...

JELEZZZZZZZZZZZ

DLa said...

hahaha..boss terbalik ke terbaik.. BOSS..nah amik blik title ko..aku pinjam kejab jer..hihik
apapapun aku ucapkan "TERIMA KASIH" banyak2 sbb sudi tolong aku..

Hani Fazuha said...

Hajar...jgn jelezzzz yer

DLa...kecik punya hal jer tu...tpi lenkali klu ko nak pnjam title tu balik, aku kenakan syarat laaa...hehehe

aimie_afifah said...

uwaaaaaaa...
hani...gemer la lak PA ko nie...
siap ko letak pic dia lagi....
hahahha...ko potong je elaun bulanan dia tu....

DLa said...

tu la pasai aimie...x leh ar aku nk main sorok2 lagi...huwaaaa..nk kewna jaga mulut ni..maklom la dah gemer kan...kang kn terjah lak..hehehe "NO KOMEN"..

aimie..ko jgn jeles ekk..nanti klu ko dtg sini sila la berjumpa boss aku utk dia wak ko ronda2 KL..muahha..bleh ye Boss...

Hani Fazuha said...

aimie...hahaha... sib baik 1 gambar jer...klu letak byk2 takut dia lagi glmer dari aku...

DLa... ko hati2 sbb 1 dunia dah tengok muka ko..hahahah

amini syakira said...

btul hajar.....
jelezsssss nyew akk...
dah la duk kat terengganu..
klu la duk kt kl , konfem da g..
lgpon, kat terengganu sush nk dpt..
novel akk yg terbaru smpai skrg x jumpa cri,
n skrg, rse nk bli on9 plak...
jelez sgx2.. ble tau de pesta buku antarabangsa, memg dah terasa nk pegi.. tp tu lh, jauh...

aimie_afifah said...

Hani...skrg PA ko kena kaber2 sket...hahaahh...

DLa...ko doa2 la biar aku kayooooo...nnt leh trn KL gader2 ngan korang...muahahahah...

amini: akak order trus dr Kak Hani ajer..siap dpt cop mohor dia lg....terus dr Kak Hani senang sket...:)