FOLLOWERS

Prolog yang sudah bertukar...hehehe

Diatas sebab-sebab tertentu, cerita ini terpaksa aku tukar prolognya. Selain Prolog, tajuknya juga sudah bertukar. Bukan SAC tetapi telah ditetapkan menjadi HSC. Apa itu HSC nanti aku akan ceritakan kemudia. Apa pun, aku suka tajuk tu sebab ianya juga tajuk pilihanku.

Untuk pengetahuan semua, terutama sekali untuk DLa, maaf kerana cerita ni terpaksa saya hentikan pada bab 16 saja kerana ia sedang diedit(hampir siap semuanya) dan akan berada di pasaran tidak lama lagi...

Pun begitu, aku nak cakap awal-awal. Pada sesapa yang rasa cerita ni tak best, tolong jangan beli. Kalau dah 'ter'beli, tak payah baca tapi kalau dah 'ter'baca, tolong jangan kutuk. Kalau terasa nak buka mulut juga, tolong beri pandangan membina agar 'penulis kecilan' seperti aku ini boleh memperbaiki kelemahan diri.

Chewah! buku belum keluar dah siap bersyarat yer Cik Nab, macamlah ko tu Diva siap syarat segala..heheheh..

Apa pun, aku nak pohon maaf kalau nanti cerita ni tak menepati citarasa atau tidak seperti yang diharapkan. Aku memang sedar diri malah sentiasa tahu mana tahap aku berada. Adanya aku atau tidak ada bukan ada orang peduli pun...huhuhu (sambil menenyeh mata yg tiba-tiba terasa gatal.)

Dah, tak mau merepek lagi... ikutilah prolognya



PROLOG


Sakitnya hati! Aku tentang sinar matanya dengan pandangan ‘membunuh’. Wajahnya seperti selalu, nampak bersahaja walau dalam apa jua keadaan sekali pun. Malah, dia masih boleh tersenyum lebar walau aku sedang menunjukkan rasa marah. Mungkinkah dia jenis manusia yang begitu atau aku yang tidak tahu bagaimana untuk melepaskan kemarahan?

“Jika tiada pilihan lain, tidak bermaksud I harus memilih you.” Tegasku penuh rasa geram.

Dia angkat kedua kening seperti menyoalku dalam bisu sama ada benar atau tidak kenyataanku itu. Ya Allah! Aku rasa seperti ingin saja patah-patahkan leher dia.

Tatkala melihat aku hanya diam membisu, dia lemparkan sebuah senyuman. Nampak manis tetapi amat menyakitkan. Apa motif dia sebenarnya? Kenapa tiba-tiba saja aku rasakan semua orang sedang cuba mendapatkan aku untuk tujuan yang berbeza?

“Rasanya, you tak ada pilihan lain.” Mudah sekali ayat yang keluar dari bibirnya dan aku, sudah tidak tahu bagaimana untuk mengawal rasa. Sebelum aku bertindak di luar batasan fikiran, ada baiknya aku pergi meninggalkan dia.

Arrrgggg…. Hatiku menjerit kuat. Aku ingin segera mencari Arman dan mengadu padanya tentang semua ini. Namun, sesaat hatiku tersedar, patutkah aku memberitahu dia sedang aku sendiri tahu ianya pasti makin merumitkan keadaan?

“Arman itu hanya layak untuk Zura. Rasanya, you tak mungkin sanggup mengkhianati sahabat sendirikan?” soalan berupa ugutan itu bagai membunuhku dalam diam.

Sanggupkah aku mengkhianati sahabat sendiri? Jika tidak, bolehkah aku melepaskan Arman pergi dari hati dengan mudah? Jika boleh, itu bermaksud cinta yang wujud di hatiku ini hanyalah sebuah rasa yang tidak mempunyai apa-apa makna.

Ah! Sukarnya meleraikan sebuah perasaan jika pengikatnya adalah cinta. Sukarnya meleraikan sebuah janji jika ia melibatkan soal hati. Janjiku padanya, hatiku tidak pernah mungkin akan berubah dan sehingga detik ini, ia tetap tidak berubah.

"Bila saya kata cinta, ia bermakna selamanya saya akan menyintai awak dan benci tidak mungkin akan wujud untuk menggantikan tempatnya." itulah yang pernah Arman ucapkan padaku tetapi, mungkinkah ianya akan kekal begitu jika aku memilih jalan yang bersimpang?

Zhafir?

Mungkin tidak!

Kalaupun aku harus mati, untuk menerima dia rasanya tidak mungkin. Tapi, itu hanya kata hatiku, bukan lakaran takdir yang tertulis. Bagaimana kalau takdir mengharuskan aku memilih dia?

Akan wujudkah lagi cinta lain setelah semuanya sudah aku serahkan pada Arman? Sebenarnya, berapa banyak cinta yang boleh dimuatkan di ruang hati untuk sepanjang tempoh hayat yang TUHAN pinjamkan pada kita?


No comments: