FOLLOWERS

Hari ini...

Semalam aku mimpi, kereta WQK 2008 aku tu hilang kena curi..Uwwaaaa... nangis aku dalam mimpi(apa maknanya tu?). Janganlah betul-betul hilang.

Pagi-pagi buta adik aku beritahu motor dia hilang kena curi malam tadi. Hah! terkejut beruk aku. Kalau sesapa yang terambik tu, tolonglah pulangkan. Kesian adik aku tu. Walau pun dia ada kereta, motor tu pun penting gak, banyak jasanya. Kalau memang orang tu niat nak curi, moga-moga dia diberikan hidayah oleh Allah s.w.t agar cepat-cepat insaf.

Masuk kerja hari ni, aku lambat sikit... sikit jer tau (amalkanlah selalu). Masa nak masuk parking, aku hulurkan season pass. Di sebabkan mesin pengimbas tu rosak, budak yang jaga parking tu terpaksa buat manual. Bila dia tengok pass tu, terus dia tanya company aku dengan muka dan suara yang terperanjatnya, macam tak percaya pun ada.

Aku dah cuak tengok dia. Tau laaa... bos bos aje yang boleh pakai season pass, special boleh park kat 3rd floor. Apa muka aku ni takde gaya untuk jadi bos ke? Kalau takde, agaknya layak untuk jadi apa? Secretary?..Ahak!

Sebelum dia buka palang tu, aku senyum gak kat dia walau tak puas hati dia seakan pandang rendah pada aku. Senyum tu kan sedekah....

Tengahari, bila aku keluar dari surau untuk solat zohor, ada dua staff tu terkejut tengok aku dan kemudian dia gelak-gelak. Aku tanya dia kenapa? Dia kata, dia dah betulkan kasut aku, pusing mengadap pintu keluar agar senang untuk aku pakai....alahai! ada juga yang baik hati begitu. Tapi kadang-kadang aku fikir juga, kenapa semua orang macam baik sangat dengan aku?

Ketika berjalan nak masuk ke office, ada pula staff tegur aku. Katanya, tadi dia nampak seseorang yang muka sebiji macam aku....Betul ke?

Kenapa hari ini banyak sangat peristiwa yang pelik berlaku....

Dan hari ni juga, aku dapat tahu novel aku yang terbaru sudah ditetapkan tajuk...lalala... happy sebab tajuk tu pun aku suka...HSC bukan SAC...

No comments: