FOLLOWERS

Persada Aksara TV1- Segmen Dari Rak Buku


Hari ni, ada rakaman untuk program Persada Aksara di TV1 kat rumah aku. Ini untuk promo buku Harga Sebuah Cinta dalam segmen Dari Rak Buku. Berpeluh juga laa.. baru aku tahu susahnya berlakon.

Segmennya hanya untuk tayangan 5 minit kata penerbitnya tetapi rakamannya ambil masa lebih satu jam. Fuh! entah berapa kali ulang benda yang sama. Macam2 yang tak kena, suara slow sangat la, mata tak tengok kamera la, badan goyang-goyang la... pendek kata susah giler.

Yang tak tahan tu, kena lakon semula, waktu menulis, tengah baca novel, tengah cari ilham, tengah belek2 buku di rak..eeee... pape ntah, malu giler. Ramai yang tengok pulak tu.
Entah macam mana la rupa aku bila keluar nanti, mesti kelakar sebab gabra..hahahah...


Muka lepas di make-up oleh mereka..huhuhu

Nampak garang giler

Diaorg tengah setting kamera

Habis semua gambar yang bergantung kat rumah tu diambilnya.


Ni waktu mereka minta ambil buku yang lain2


Waktu tengah buat aksi sedang relaks sambil membaca novel sendiri..hahaha..lawak giler


Ni pula tengah buat aksi mencari ilham sambil menaip novel....poyo jer..hahaha


Rak buku kat umah aku yang dah penuh tu pun dirakam. Aku kena berdiri kat situ, wat2 tengok & belek novel2 tu

Bergambar selepas selesai

5 comments:

DLa said...

cut..cut..apeni x tengok kamera..mata tu asyik pejam celik..pejam celik..mata tu lain kali tgk kamera jgn kelip2 smpai hbis shot..paham..
satu lgi jgn senyum2 wat serius jek..

hah..ada gaya x jd sutradari...hak3

p/s:boss jgn marah ekk..

Hani Fazuha said...

hahahaha... ko punya ayat cam terlebih garam dari gula..

DLa said...

hmmm..nampak gayanya aku kn darah tggi lu la bru kencin manes...hahaha..

aimie_afifah said...

hahahahah...haniiiiiii...makin glamor la ko....:)

Nur_Wa said...

wah...kak hani masuk tv
congratez!!
ni bile punye siaran ni?
slalu gak tgok persada aksara ni
pgacara die fahrin ahmad kn??
penulis2 novel yg sy dh tgok
fauziah ashari, nisah haron, sharifah abu salem..