FOLLOWERS

Apa Kata Hati

Berapa harga sebuah pengorbanan? Kalau udara itu mampu dihitung, nilai pengorbanan itu lebih besar dari itu. Begitulah besarnya pengorbanan masa yang harus aku berikan. Rupa-rupanya, bukan mudah untuk mendapatkan sesuatu yang kita ingini. Terasa waktu yang berdetik makin pendek sedangkan hakikatnya ia tetap sama sejak azali, 24 jam sehari.

Apa Syarat untuk bahagia? Untuk aku, bahagia itu tiada syaratnya kerana hati kita sendiri yang berhak menentukannya. Jika bahagia yang kita pilih, maka katakan pada hati kita 'aku bahagia dengan cara begini. Kerana itu, aku memilih jalan begini. Biar sering lelah mengejar masa, aku bahagia dengan caraku yang tersendiri.

Berapa nilai sebuah kejujuran? Tiada sukatan yang mampu dicipta oleh manusia untuk menilainya. Lantas, aku letakkan sebuah kejujuran dalam perjuangan ini dengan harapan sekeping hatiku akan sentiasa teguh dengan godaan.

Dari mana datangnya cinta? Untuk aku, cinta bukan dari mata turun ke hati tapi dari rasa menjadi sebati. Aku menerima apa yang diberi lantas, aku sematkan ke dalam hati. Katakan pada hati, beginilah rasanya sayang. Lalu, hatipun berkata 'ohhhh..aku akan ingat sampai bila-bila, sayang itu maksudnya cinta.



No comments: