FOLLOWERS

Preview CBM 2

Aku tidak diberi kepandaian melukis. Jadi, terpaksalah pinjam wajah orang untuk memberi gambaran watak-watak utama dalam CBM.

Kalau tak suka, pejam mata jer dan gambarkan wajah yang anda suka.


Mia yang cantik tetapi Zaril sering menafikannya. Kenapa? Hanya Zaril yang ada jawapannya.

Mia : Kenapa you ikut I?
Zaril : You ingat you tu cantik sangat ke sampai I nak ikut belakang you?
Mia : I tak kata I cantik tapi I tahu you memang ikut I kan?
Zaril : Kalau tak perasan boleh tak cik Mia? Banyak lagi benda berfaedah yang boleh I buat selain dari ikut you.



Mia yang suka tersenyum dan ketawa

Zaril : You ketawa kenapa?
Mia : Suka la.. I bukan ketawa guna mulut you.
Zaril : Mmm... kalau you guna mulut I, dah jadi lain cerita pulak.
Mia : Untuk pengetahuan, mulut you tu tak boleh diguna pakai!


Mia yang akan berubah garang dalam sekelip mata tatkala berdepan dengan Zaril

Zaril : You tunjuk muka garang pun I tak takut.
Mia : Siapa suruh you takut?
Zaril : Dah tu, kenapa bila nampak I jer muka terus cemberut?
Mia : Suka hati la... apa you sibuk!

Mia yang tidak suka bawa payung walaupun hari hujan.

Zaril : You redah hujan ni, tak bawa payung ke?
Mia : I tak suka payung.
Zaril : I tak tanya you suka atau tak.
Mia : I bukan jawab soalan you!


Zaril yang sempoi tetapi tetap kelihatan kacak

Adora : Apa masalah kau dengan Zaril sebenarnya?
Mia : Aku tak suka dia!
Adora : Tak suka tu mungkin boleh jadi sebaliknya suatu hari nanti.
Mia : Yerk! lelaki yang suka cari gaduh macam dia tak mungkin mampu tembus ke hati aku.



Zaril yang punya senyuman 'membunuh'

Adora : Kau tahu tak apa yang menariknya pada Zaril tu?
Mia : Menarik? Untuk aku, tak ada satu pun yang menarik pada dia. Menjengkelkan ada la..
Adora : Cuba kau perhatikan bila dia senyum. Lesung pipit dia sama macam kau.
Mia : Eee... tolonglah! tak ingin aku ada apa2 persamaan dengan lelaki tak siuman tu..


Zaril yang akan berubah serius bila berdepan dengan Mia

Mia : You ingat I heran sangat ke dengan you?
Zaril : Ada I kesah you heran ke tak?
Mia : You ni, memang jenis lelaki yang tak ada perasaan kan!
Zaril : Kalau I ada perasaan pun, bukan you orangnya.



Zaril yang punya tabiat suka makan ais krim

Mia : Macam budak-budak makan ais krim.
Zaril : I ada susahkan you ke?
Mia : Tak!
Zaril : Dah tu?


Cerita seterusnya, kena tunggu. Bila tu tak boleh janji sebab sekarang masih mood raya dan masih sibuk.


4 comments:

hajar said...

best la kak... nak lagi.... heheh

Tie Tinie said...

salam kak...
hehehe... encem kak...
zaril sama cam tie... suka mkn ais krim.. hahahha...
kak raya.. raya gak kak...
sambungan nya jgn lambat sangat ye...
sikit sangat sambungannya....

aimie_afifah said...

waaaaaaaaaaaaaa....
ko cilok si Lee Min Ho rupanyaaaaaa....
Upaaaaaaaaaaa Min Ho...aku sukerrrrrrrrrrrrrr Hani...
erk...si Mia ni saper pulak ko cilok...
actress Philipino ka hapa?....

aku tunggu dgn setia nih....

anyway..selamat hari raya Hani & famili...

n juga pengunjung blog Hani...

ampun maaf...

Anonymous said...

best