FOLLOWERS

Zoo Melaka

Salam...

Cuti sekolah hari tu aku ke Melaka, saja bawa anak-anak meronda Bandaraya bersejarah itu. Destinasi utama sebenarnya Zoo Melaka tetapi sempat juga ke Bandar Melaka makan cendol pulut yang femes tu.

Cadangnya nak naik Menara Taming Sari yang berpusing-pusing tu tapi anak aku yang besar tu menjerit2 cakap tak nak sebabnya dia gayut. Masa tu kita naik kapal, bukan tinggi sangat pun tapi dia dah mengigil-gigil sebaba gayat...tergelak aku tengok.


Laluan Safari... ntah apa namanya tetapi ada Safari la.. memang cantik pemandangan tetapi agak penat merentasinya.




Ada amaran Awas! Zirafah ini mengigit tapi aku tak rasa takut pun.... Boleh ke Zirafah ni gigit orang? Orang yang tinggi jer kot, orang yang tak cukup tinggi macam aku ni Zirafah tak nampak...hehehe

Ntah apa ke namanya burung ni tapi aku suka warnanya..hitam putih, warna kegemaranku..

Si Abang dengan si adik tu teruja sangat bagi makan daun pada si kancil

Dengan aku sekali sama naik tapi saja nak berposing jer tu sebenarnya...

Kat atas kapal di tengah-tengah Bandaraya Melaka..bukan tinggi sangat pun tapi si abang tu dah mengigil sebab gayat..


Anak aku cakap aku kaki posing "Dah la tu umi, naik penat ambik gambar tau"...hahaha... hampeh! betul...

No comments: