FOLLOWERS

Masak-masak...

Ini bukan cerita main masak-masak masa kecik-kecik dulu tapi ini masak yang betul-betul punya. Pada 1 November lalu, kami penulis alaf berkumpul di rumah otaiotai kita, Kak Anis untuk acara demo masak oleh chef otai, Kak Lina(Norzalina).

Masa nak pegi tu aku tak tahu jalan, maka terpaksalah minta tolong hubby hantarkan. Hish! hari minggu macam-macamlah pulak cerita menyebabkan aku terlewat dari waktu yang dijadualkan. Sampai saja, mereka semua sudah kecoh berposing di dapur Kak Anis. Aku ingatkan ada sesi bergambar rupanya masing-masing nak posing untuk kacau white sauce yang nak di letakkan pada Lasagna tersebut..hampeh!

Dan aku, sampai2 jer terus berposing tuangkan white sauce tu atas lasagna..hahaha...lagak macam betul2 ikut kelas masak dari mula...




Ini Lasagna yang dah masak..huh! betul-betul menyelerakan..Tengok jer dah rasa laparlapar.....aku yang muka tak malu ni jadi makin tak malu sampai bertambah

Lepas masak Lasagna, sementara menunggu proses pembakaran, Kak Lina buat demo masak cheese kek pulak. Tengoklah kak Iris tu, beria-ia menulis resepi dan tips-tips yang diturunkan oleh chef kita.


Kak Iris yang paling rajin menolong.....yang lainnya rajin memandang jer....dan paling penting tunggu waktu untuk makan...hikhikhik


Aku sempat lagi berposing dengan kak Lina bersama cheese kek yang telah masak...mmm..yum..yum..memang bestbest.


Tengoklah si Hezzy tu, bukan main lagi dia tenung si Lynn yang tengah minum..kononnya dia tu tengok jer la orang makan walhal dia pun bertambah gak...ahaks


Berposing sebelum berpisah. Walaupun hanya kami-kami ini jer yang berkesempatan untuk datang, kemeriahan tetap terasa. Apapun, terima kasih untuk Kak Anis yang bermurah hati mengundang kita untuk 'menyelerakkan' dapur dia yang cantik itu.

p/s : Kak Anis, lenkali buar lagi yer... seronok lepak rumah Kak Anis, sejuk dan nyaman.

No comments: