FOLLOWERS

Lion Dance

Dah 10 tahun kerja, setiap tahun pun memang ada Lion Dance kat tempat kerja aku tu tapi aku tak pernah peduli pun. Entah kenapa hari ni aku suka menyibukkan diri turun ke bawah turut sama menonton.


Lion tengah makan daun salad yang disusun bersama limau


Yang ni duk tengah kopek Limau barli. Tengok limau tu, aku teringatkan si Tasha yang mengidam nak makan limau tu memaksa Zahim memandu sampai ke Ipoh


Kat depan pintu pejabat aku, tengah berebut nak masuk salam dengan aku..hahaha


Aku yang kat dalam duk tergelak jer sebab dah tak tahu nak buat apa.... sebelum tu, berlumba nga lion naik escalator nak masuk office...hahaha.


Lion tu bagi 'bendera merah'..entah nak disebut apa, aku panggil bendera merah jer. Tengoklah kat dinding bilik pejabat aku, kepala bear Mr Bean pun ada, semuanya orang bagi.


Ni lagi satu, pun ada orang yang bagi.

Tak tahu apa yang seronoknya, tapi tengok diorang macam suka sangat sampai terjerit-jerit. Ada satu staff tu, dia nak ambik gambar tapi lion tu kejar dia, lintang pukang dia lari....semua orang gelakkan dia....

Tengok muka sendiri masa duk tergelak tu, nampak macam budak-budak jer(Perasan!) tapi heran yer, kenapa ramai orang cakap aku garang? Muka aku ni muka garang ke? Baru dua hari lepas, ada yang menegur muka aku ni garang semacam jer, kenapa susah sangat nak senyum walhal ajar staff suruh sentiasa senyum. Aduh! spontan aku ukir sebuah senyuman...tapi aku sendiri rasa macam sumbang jer senyum aku tu. Nak tahu sebab apa? Sebenarnya.... masa tu otak aku tengah sarat dengan idea, tengah jalan laju nak masuk office nak coretkan sesuatu tapi dah kena tegur cam gitu, terus idea tu hilang ntah ke mana. Hampeh! btul....

No comments: