FOLLOWERS

Hadiah Hari Ibu...

Sejak seminggu yang lalu, anak-anakku yang berdua tu sudah sibuk bertanya "Hari Ibu nanti Umi nak hadiah Apa?" Wah! anak-anak zaman sekarang..zaman aku dulu mana tahu semua benda ni.

Aku cakap "Apa yang anak-anak bagi, umi terima aje." Tapi yang besar tu tetap mendesak "Umi cakap la apa umi punya favourite, Boboy tak tahu la nak bagi apa."....

Selepas hari itu, mereka berdua sibuk berbincang nak belikan hadiah tersebut di kedai buku di sekolah mereka. "Tapi, macamana nak simpan duit? Dah tak sempat ni?" tanya si abang.."Hah! kita guna duit tabung, kita kongsi, mesti cukup."..huhuhu..aku jadi terharu mendengar perbualan mereka.

Aku cuba risik tanya berapa harga hadiah tu. Dia cakap adalah RM10.. aku senyum, ingatkan mahal. So, aku cakap "Nanti umi bagi duit tu, bila boboy nak beli." Dia cakap " Alaaa... kalau macam tu dah jadi umi yang beli sendiri hadiah untuk umi, mana boleh." So, aku cakap "Nanti minta dari papa."

Malam tadi, sebelum dia nak tidur lebih kurang pukul 11.30 malam, dia dah tanya "Umi nak hadiah Hari Ibu tu malam ni ke atau esok?" Aku cakap "Esok laaa...boboy tidur dulu."

Pagi ni, aku terjaga bila hubby aku kejut "Umi,bangun laaa... tengok anak dah letak hadiah atas meja tu." So, aku terus bangkit dan inilah hadiah yang diletakkan di atas laptopku...


Kuntuman bunga bersama sebungkus hadiah yang tertulis : Umi,Terima Kasih... Harap-harap Umi suka apa yang Boboy bagi : Aku jadi terharu, air mata hampir menitis saat itu.



Ada 7 kuntum bunga yang sangat cantik



Di dalam bungkusan tersebut, ada frame gambar yang sangat kute




Dua hadiah yang aku terima dari seorang anak...bukan harganya yang jadi ukuran tetapi nilai pemberiannya.


Bila aku tanya berapa semua harga hadiah tu, dia cakap duit yang papa bagi tak cukup dan dia tambah duit belanja sekolahnya. Hari itu, dia hanya belanja RM1.... Apa lagi yang lebih bernilai daripada pemberian ini? Menitis jua air mataku saat menulis N3 ini....

No comments: